zaterdag 28 oktober 2023 • museumTerug naar agenda

Herfstvakantie programma zaterdag 28 oktober

Kom deze herfstvakantie naar het grootste oorlogsmuseum van Nederland en zie in vogelvlucht de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog. Leuk voor jong en oud; je bent van harte welkom!

Programma zaterdag 28 oktober:

• In de aula van het museum wordt een film gedraaid over de Slag bij Overloon. De film is de gehele dag te bekijken.
  • Bij de Churchill tank, ook wel 'Jackal' genoemd wordt het persoonlijke verhaal verteld van de 5 bemanningsleden. Je vindt de 'Jackal' in de militaire hal. Je kunt hierbij aansluiten om 12:00 uur, 14:30 uur 15:00 uur en 15:30 uur.
  • Gratis rondleiding door de tentoonstelling Nederland in de Tweede Wereldoorlog. Start om 13 uur vanaf de receptie.
  • Speurtocht voor de kinderen met een kleine verrassing (verkrijgbaar bij de receptie)
  • De speeltuin in het museumpark is geopend en vrij toegankelijk.
Oorlogsmuseum Overloon is vernieuwd! Bezoek D-DEX en beleef de invasie van D-Day van heel dichtbij!